Τρίτη 23 Αυγούστου 2011

όταν χτίζεις το σπίτι σου

http://www.cob.gr/

Χτίζοντας με βοήθεια
   
train8Το να έχεις βοηθούς, ακόμα και χωρίς καμία εμπειρία, όταν χτίζεις το σπίτι σου,είναι γενικά προτιμότερο από το να χτίζεις μόνος. Μπορεί να έχεις την τύχη να βρεις έμπειρους βοηθούς, αλλά το πιο πιθανό είναι να πέσεις σε νεοφώτιστους. Άσχετα με το πόσο έμπειρος ή άπειρος είναι κάποιος υπάρχουν πολλά που μπορεί να διδάξει αλλά και να μάθει.

Παρακάτω αναφέρονται μερικοί τρόποι για να μπορέσουν να εμπλακούν στην κατασκευή εθελοντές, να μάθουν όσο το δυνατόν περισσότερα, να τελειώσει και το κτίριο ώστε να είναι όλοι ευχαριστημένοι.

Ξεκινήστε καλώντας κάποιους γνωστούς να δουλέψουν μαζί σας.
Προσπαθήστε να είστε οργανωτικοί, στην ώρα σας και να ενθαρρύνετε και τους άλλους να κάνουν το ίδιο. Επαναλάβετε σε περιοδική βάση πχ. κάθε σαββατοκύριακο.
train7 Στην αρχή εξηγήστε τους ότι μαθαίνετε σχεδόν μαζί. Η συνειδητοποίηση ότι είστε μονόφθαλμος ανάμεσα σε τυφλούς, τους ενθαρρύνει να ρωτάνε και να εξερευνούν.

Χρεώστε τους έστω και λίγο. Θα επισημοποιήσει το γεγονός ότι τους προσφέρετε την ευκαιρία να μάθουν κάτι που θα τους χρησιμεύσει σε όλη τη ζωή και ταυτόχρονα θα αποθαρρύνει τους αργόσχολους.
 

έχουν μικρό περιβαλλοντικό και οικονομικό κόστος ...

http://www.cob.gr/


Κατοικίες στην Κρήτη
Arhanes
Ξεκινάμε την κατασκευή με πλιθιά δύο ανεξάρτητων κατοικιών στην περιοχή Αρχάνες του Ηρακλείου Κρήτης.
.
Προορίζονται για να στεγάσουν την οικογένεια του Γιώργου Ριτσάκη με τον οποίο μπορείτε να επικοινωνήσετε για περισσότερες πληροφορίες στο τηλέφωνο: 6996565483 και στο mail: emigrec59(παπάκι)yahoo.gr Ο Γιώργος με θα υποδεχθεί όσους ενδιαφέρονται να βοηθήσουν ή να παρακολουθήσουν την κατασκευή. Επίσης αναζητά επειγόντως μηχανολόγο και μηχανικό για να αναλάβουν την επίβλεψη του έργου.
.
Ακολουθεί  ένα κείμενο γραμμένο από τον ίδιο.
.
Τελευταία γίνεται πολύς λόγος για βιοκλιματική δόμηση. Απ΄ όσο διαπιστώνουμε όμως, ο όρος αφορά σχεδόν αποκλειστικά στον ενεργειακό σχεδιασμό του κτιρίου και τον περιορισμό της κατανάλωσης καυσίμων και ηλεκτρικής ενέργειας. Τα βιοκλιματικά σπίτια κατασκευάζονται κατά τα άλλα με συμβατικά υλικά, όπως τσιμέντο, σίδερο, PVC, αλουμίνιο κλπ, τα οποία για να παραχθούν απαιτούν μεγάλο ενεργειακό κόστος, επιβαρύνουν πολύ το περιβάλλον και πιθανότατα την ανθρώπινη υγεία.
Αποφασίσαμε λοιπόν στις δικές μας κατοικίες, να μην αρκεστούμε στο να αξιοποιήσουμε τα οφέλη του βιοκλιματικού σχεδιασμού και των μέσων για εξοικονόμηση ενέργειας αλλά να δώσουμε την δέουσα βαρύτητα και στα υλικά. Για το λόγο αυτό θα χρησιμοποιήσουμε όσο το δυνατόν περισσότερο φυσικά υλικά όπως πέτρες, λάσπη, ξύλο, άχυρο κλπ, που είτε προσφέρονται σε αφθονία στη φύση, είτε είναι ανακυκλώσιμα. Τα πλεονεκτήματα είναι οτι δε χρειάζονται μεγάλη ή ενεργοβόρα επεξεργασία, έχουν μικρό περιβαλλοντικό και οικονομικό κόστος -με αποτέλεσμα να έχουν τα κτίρια χαμηλό ενεργειακό αποτύπωμα τόσο στην κατασκευή όσο και στη λειτουργία τους- είναι φιλικά προς τον άνθρωπο και εναρμονίζονται καλύτερα με το φυσικό περιβάλλον.
ritsakisΤ Ε Χ Ν Ι Κ Η Π Ε Ρ Ι Γ Ρ Α Φ Η
Το οικόπεδο βρίσκεται στον παραδοσιακό οικισμό Άνω Αρχανών στο Νομό Ηρακλείου.
Οι κατοικίες θα κατασκευαστούν φέτος. Βρίσκονται εκτός οικισμού και εντός ζώνης Ανω Αρχανών. Υπάρχει τακτική συγκοινωνία με ΚΤΕΛ με την πόλη του Ηρακλείου.
Πρόκειται για 2 νέες ισόγειες κατοικίες συνολικού μικτού εμβαδού 196,90 τ.μ.(102,70 + 94,20), καθαρή επιφάνεια (θερμαινόμενη και ψυχόμενη) της κάθε κατοικίας είναι 87,6 τ.μ και 77,35 τ.μ. αντίστοιχα, με εξωτερική τοιχοποϊία από ωμές πλίνθους, με βάση θεμελίωσης από λιθοδομή, οριζόντιο καθώς και κατακόρυφο φέροντα οργανισμό από δομική ξυλεία. Η στέψη των κτιρίων θα είναι εν μέρει με κεραμοσκεπή και εν μέρει με φυτεμένο δώμα. Στο σχεδιασμό των κτιρίων λήφθηκε υπ' όψιν η κατάλληλη χωροθέτηση και ο προσανατολισμός των κτιρίων (νότιος προσανατολισμός) για τη μέγιστη αξιοποίηση των κλιματικών συνθηκών. Έχουν τοποθετηθεί μεγάλα ανοίγματα στις νότιες όψεις των κτιρίων έτσι ώστε να επιτυγχάνεται ο απαραίτητος φυσικός φωτισμός και αερισμός τους. Και στα δύο κτίρια θα τοποθετηθούν αιολικές καμινάδες. Τα επιχρίσματα εξωτερικά και εσωτερικά θα γίνουν με τριπτά πηλοκονιάματα και στη συνέχεια θα περαστούν με ειδικό βερνίκι αδιαβροχοποίησης. Τα κτίρια θα είναι υπερυψωμένα κατά 0,35 μ. απ΄ το διαμορφωμένο έδαφος, η ζώνη των 0,35 μ. θα είναι από λίθους. Τα εξωτερικά κουφώματα θα είναι ξύλινα με διπλούς υαλοπίνακες. Στον περιβάλλοντα χώρο θα γίνουν φυτεύσεις για τη βελτίωση του μικροκλίματος.
΄Εχει γίνει μελέτη ΚΕΝΑΚ όπου προβλέπονται
-για σύστημα θέρμανσης ενεργειακό τζάκι, δυναμικότητας 12.5 ΚW με αεραγωγούς.
-για σύστημα ψύξης ανεμιστήρες οροφής
-ηλιακός θερμοσίφωνας
-ηλιακοί συλλέκτες
-φωτοβολταϊκά πάνελ για αυτονομία ηλεκτρικής ενέργειας
-σύστημα διαχείρησης γκρίζων υδάτων (πότισμα, καζανάκια)
-δεξαμενή για τη συλλογή ομβρίων
-εφαρμογή παθητικής αβαθούς γεωθερμίας
 

Γνωριμία με τη φυσική δόμηση

http://www.cob.gr/

 

Γνωριμία με τη φυσική δόμηση

Στο cob.gr ασχολούμαστε με τη φυσική δόμηση και τη βιοκλιματική αρχιτεκτονική, δύο πρακτικές που έχουν σαν αποτέλεσμα την εξοικονόμηση πόρων και ενέργειας, η πρώτη στην φάση της κατασκευής μιας κατοικίας ενώ η δεύτερη στην διατήρηση σταθερών συνθηκών διαβίωσης σε αυτήν. Και οι δύο καταλήγουν σε τεράστιο περιβαλλοντολογικό αλλά και οικονομικό όφελος.

Η φυσική δόμηση είναι ένας αρκετά νέος όρος που χρησιμοποιείται για να περιγράψει μια δομική προσέγγιση προσανατολισμένη στη χρήση τοπικών, προσεκτικά επιλεγμένων ή και ανακυκλωμένων υλικών, απλών εργαλείων και τεχνικών.

Σε όλους σχεδόν τους τόπους η φύση μας εξασφαλίζει τα δομικά υλικά που χρειαζόμαστε. Επειδή τα υλικά αυτά χρειάζονται ελάχιστη επεξεργασία ή μεταφορά, τα οικονομικά και περιβαλλοντολογικά κόστη είναι χαμηλά. Μερικά από αυτά τα υλικά είναι ανανεώσιμα (όπως τα δένδρα και το άχυρο) και κάποια άλλα (όπως οι πέτρα και το χώμα) υπάρχουν σε τέτοια αφθονία που είναι πρακτικά ανεξάντλητα. Ένα ακόμα από τα πλεονεκτήματα του να κτίζει κάποιος με τοπικά υλικά είναι ότι το κτίριο βρίσκεται σε πλήρη οπτική αρμονία με το περιβάλλον.

Αντίθετα από τα οικολογικά δομικά υλικά, τα φυσικά εμπεριέχουν καθόλου ή ελάχιστη επεξεργασία. Η χρήση τους δεν συνεισφέρει στην καταστροφή των δασών, την κατασπατάληση των ορυκτών πόρων, την μόλυνση και ούτε εξαρτάται από βιομηχανικά υλικά και βαριά μηχανήματα. Η γη είναι μη τοξική και τελείως ανακυκλώσιμη. Σ’ αυτή την εποχή της περιβαλλοντολογικής υποβάθμισης και της έλλειψης φυσικών πόρων με τις χιλιάδες κρυμμένες τοξίνες στα σπίτια μας δεν είναι λογικό να επιστρέψουμε σε πιο αθώα φθηνά και υγιεινά οικοδομικά υλικά;

Το σπίτι μας είναι προέκταση του εαυτού μας. Αντικατοπτρίζει τα συναισθήματά μας για το περιβάλλον και ταυτόχρονα τα διαμορφώνει. Όπως λοιπόν το κέλυφος ενός μαλακίου είναι και μέρος του, έτσι και το σπίτι μας είναι μέρος του εαυτού μας. Πρέπει να ταιριάζει με τις ανάγκες μας και να μας παρέχει ασφάλεια και άνεση.

Δεν είναι όμως όλα τα σπίτια και εργασιακά περιβάλλοντα όπως περιγράφηκε επάνω ενώ στις περισσότερες περιπτώσεις επιδρούν αρνητικά στην υγεία μας.

Το τι καθιστά ένα σπίτι υγιεινό ή όχι είναι αρκετά πολύπλοκο σαν ερώτημα. Το καλύτερο βαρόμετρο για πάρουμε μια τέτοια απόφαση είναι το πώς αισθανόμαστε όταν περνούμε κάποιο χρόνο εκεί.

Το πώς αισθανόμαστε για το σπίτι μας μπορεί να επηρεασθεί από πολλούς παράγοντες. Η ποιότητα του αέρα, ο θόρυβος, το φως, οι κραδασμοί και πολλοί άλλοι παράγοντες μπορούν να διαμορφώσουν τη σχέση μας με το σπίτι μας. Κάποιοι μας επηρεάζουν πιο πολύ φυσικά και κάποιοι άλλοι ψυχολογικά.

Το να ζεί κάποιος σε ένα φυσικό σπίτι είναι ζωτικής σημασίας για την σωματική και πνευματική του υγεία.

Δευτέρα 22 Αυγούστου 2011

Μαζική μετανάστευση ...λόγω κλιματικής αλλαγής


Το θέμα δεν είναι καινούργιο, αλλά τα πρόσφατα δημοσιευμένα ευρήματα είναι εντυπωσιακά. Στις 19 Αυγούστου 2011 δημοσιεύτηκε στο Science http://www.sciencemag.org/content/333/6045/1024.abstract μια δουλειά με επικεφαλής τον καθηγητή βιολογίας Chris Thomas. Στα ελληνικά εμφανίστηκε αναφορά στη δουλειά αυτή στην Ναυτεμπορική   http://www.naftemporiki.gr/news/cstory.asp?id=2040125. Το κεντρικό σημείο της δημοσίευσης αυτής είναι ότι η κλιματική αλλαγή αναγκάζει ζώα και φυτά να εγκαταλείψουν τους οικοτόπους τους έως και τρεις φορές ταχύτερα απ’ όσο πίστευαν μέχρι σήμερα οι επιστήμονες, με προορισμό πιο ευνοϊκές τοποθεσίες. Διαβάστε τη συνέχεια του άρθρου »

Τρίτη 16 Αυγούστου 2011

ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΤΕ ...μειώνεται και ο όγκος των σκουπιδιών σσσ..μην το πείτε πουθενά...

http://www.antapodotiki.gr/Default.aspx?tabid=404&language=el-GR


... Ξέρετε;
ότι με την ανακύκλωση:
1.000 κιλών γυαλιού
 εξοικονομούνται 12 κιλά πετρέλαιο, που θα χρησιμοποιούνταν για την παραγωγή της ενέργειας που απαιτείται για τη δημιουργία του γυαλιού;
δεν καταναλώνεται η άμμος των υδροβιοτόπων;

κοντά στο νου και η γνώση

Greenpeace Greece
Είτε απολαμβάνουμε την άδεια πόλη είτε είμαστε σε διακοπές, υπάρχουν απλοί και γρήγοροι τρόποι για να προστατεύσουμε το περιβάλλον και παράλληλα να μειώσουμε τα έξοδά μας:

 
Εσύ μπορείς να μειώσεις τα έξοδά σου, να συμβάλλεις στην εξοικονόμηση ενέργειας και να προστατεύσεις το περιβάλλον που ζεις, αλλάζοντας, μόνο, μερικές καθημερινές σου συνήθειες.


Κυριακή 14 Αυγούστου 2011

ευρωπαϊκός διαγωνισμός εξοικονόμησης ενέργειας

Όλοι μπορούν να μετέχουν στον πρωτότυπο ευρωπαϊκό διαγωνισμό εξοικονόμησης ενέργειας και να κερδίσουν χρήματα και ενέργεια.
Εξοικονομήστε χρήματα, καθώς εξοικονομείτε ενέργεια!
Ο οικιακός τομέας καταλαμβάνει περίπου το 75% του συνολικού κτηριακού δυναμικού στην Ελλάδα ενώ παράλληλα, καταναλώνει περίπου το 23% της συνολικής ενέργειας τελικής χρήσης. Αυτό σημαίνει ότι τα ελληνικά νοικοκυριά επιβαρύνονται ετησίως και με το τεράστιο οικονομικό βάρος που αντιστοιχεί σε αυτή την κατανάλωση.
Σκεφτείτε μόνο ότι και με απλές αλλαγές στην "ενεργειακή" σας συμπεριφορά, μπορείτε να εξοικονομήσετε ενέργεια, να μειώσετε τις εκπομπές CO2 της κατοικίας σας και να ωφελήσετε την τσέπη σας!!!
Κερδίστε το διαγωνισμό!
Ο νικητής του διαγωνισμού θα κερδίσει δώρα για ακόμα μεγαλύτερη εξοικονόμηση ενέργειας, καθώς και μία συμμετοχή στην τελετή απονομής των βραβείων του Ευρωπαϊκού διαγωνισμού που θα γίνει στις Βρυξέλλες, με όλα τα έξοδα πληρωμένα. Δείτε περισσότερες πληροφορίες για τα βραβεία εδώ .
Γίνετε μέρος της εθνικής μας ομάδας!
Ο διαγωνισμός δε γίνεται μόνο σε εθνικό επίπεδο, αλλά και σε Ευρωπαϊκό επίπεδο. Με τη συμμετοχή σας γίνεστε αμέσως μέλος της εθνικής ομάδας εξοικονόμησης ενέργειας της Ελλάδας και συναγωνίζεστε με τις εθνικές ομάδες των άλλων Ευρωπαϊκών χωρών σε έναν αγώνα μέχρι τελευταίας κιλοβατώρας!!!
Woman changing light bulb

όταν η εξαίρεση γίνεται κανόνας

http://www.greenpeace.org/greece/el/news/letter-to-Minister/

Σταματήστε να σπαταλάτε το θαλάσσιο πλούτο μας!

νέο - 6 Ιουλίου, 2011
Η Greenpeace με ανοιχτή επιστολή της καλεί το νέο Υπουργό Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, Μιχάλη Χρυσοχοΐδη, να σπάσει την παράδοση της κακής διαχείρισης του τομέα της Αλιείας και να προχωρήσει σε ουσιαστικές αποφάσεις. Πρώτη προτεραιότητα αποτελεί η ανάκληση της πρόσφατης Απόφασης του προκατόχου του, να επιτρέψει στις μηχανότρατες, το πιο καταστροφικό αλιευτικό εργαλείο, να συνεχίσουν να ψαρεύουν σε απόσταση αναπνοής από τις ακτές μας στη μισή Ελλάδα!

Η Υπουργική Απόφαση, την οποία υπόγραψε στις 6 Μαΐου (ΦΕΚ 776, Τεύχος 2ο) ο πρώην Υπουργός Αλιείας, κ. Γιάννης Διαμαντίδης, επιτρέπει στις μηχανότρατες να συνεχίσουν να δραστηριοποιούνται στην καρδιά της παράκτιας ζώνης, καταστρέφοντας το θαλάσσιο περιβάλλον και διακυβεύοντας το μέλλον των υπόλοιπων ψαράδων, που αποτελούν και την πλειονότητα του κλάδου (95% του ελληνικού αλιευτικού στόλου). Η συγκεκριμένη Υπουργική Απόφαση ουσιαστικά αυτό-εξαιρεί από το σχετικό Ευρωπαϊκό Κανονισμό τη μισή ελληνική ακτογραμμή!!!
“Σύμφωνα με τα στοιχεία του Ελληνικού Κέντρου Θαλασσίων Ερευνών, η μηχανότρατα είναι το λιγότερο επιλεκτικό από όλα τα αλιευτικά εργαλεία. Αδειάζει το βυθό, κρατώντας τελικά μόνο το 55% της ψαριάς και πετώντας θαλάσσιους οργανισμούς που δεν είναι εμπορεύσιμοι για αυτήν, όπως γόνο, μη δημοφιλή ψάρια, κοράλλια κ.α.” δήλωσε η Άντζελα Λάζου, υπεύθυνη της εκστρατείας της Greenpeace για το θαλάσσιο περιβάλλον. “Πρόκειται δηλαδή για μια αλόγιστη σπατάλη ζωής, η οποία συνεχίζεται με την άδεια του Υπουργείου”, συνέχισε.
Η Greenpeace ζητάει από τον Υπουργό να προχωρήσει στη διασφάλιση των εθνικών μας ιχθυαποθεμάτων με την εφαρμογή των κανονισμών, ξεκινώντας από την ανάκληση της παραπάνω Απόφασης και τη δημιουργία θαλάσσιων καταφυγίων.

Η Ευρώπη οφείλει να ξαναδώσει ζωή στις θάλασσές μας

Η Ευρώπη οφείλει να ξαναδώσει ζωή στις θάλασσές μας

1 σχόλιο
νέο - 13 Ιουλίου, 2011
Την ώρα που ο ευρωπαϊκός αλιευτικός στόλος καταστρέφει παγκοσμίως τις θάλασσες και τις αδειάζει από ζωή, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δημοσίευσε σήμερα ένα σημαντικό σχέδιο για την ευρωπαϊκή αλιεία με στόχο την αποκατάσταση των ιχθυοπληθυσμών μέσα σε μόλις τέσσερα χρόνια.

Η πρόταση της Επιτροπής έρχεται μετά τις ανησυχητικές προειδοποιήσεις των επιστημόνων ότι πολλά εμπορικά είδη ψαριών θα εξαφανιστούν πολύ σύντομα. Συγκεκριμένα, υπολογίζεται ότι το 62% των ιχθυαποθεμάτων στον Ατλαντικό και αντίστοιχα το 82% στη Μεσόγειο υπεραλιεύεται, ενώ σύμφωνα με έκθεση της Παγκόσμιας Τράπεζας το 2009, η υπεραλίευση κοστίζει παγκοσμίως περισσότερο από €32 δις σε χαμένα έσοδα και κέρδη κάθε χρόνο. Το συνολικό κόστος υπολογίζεται περίπου σε €1,5 τρις τα προηγούμενα τριάντα χρόνια.
Πρόκειται δηλαδή για μια βαθιά περιβαλλοντική, οικονομική και κατ΄επέκταση κοινωνική κρίση,  η οποία επηρεάζει εκατομμύρια ανθρώπους που έχουν συνδέσει τη ζωή τους με τη θάλασσα. Η Ελλάδα δυστυχώς δεν αποτελεί εξαίρεση σε αυτή την κρίση. Το 65-70% εμπορικών ψαριών, όπως ο μπακαλιάρος και η κουτσομούρα υπεραλιεύονται ενώ οι μηχανότρατες καταστρέφουν τις θάλασσες, αποψιλώνοντας το βυθό και σπαταλώντας εμπορεύσιμα ψάρια τα οποία πετούν πίσω στη θάλασσα. Την ίδια ώρα, οι παράκτιοι αλιείς μικρής κλίμακας βρίσκονται σε απόγνωση, ενώ η ελληνική πολιτική ηγεσία συνεχίζει να εθελοτυφλεί σε ένα πρόβλημα που αφορά όχι μόνο τους 40.000 αλιείς και τις οικογένειές τους, αλλά και όλα τα επαγγέλματα που έχουν σχέση με τη θάλασσα, όπως ιχθυοπώλες, εστιάτορες κ.α. Έτσι, επιβαρύνει μια ήδη δύσκολη κατάσταση για πολλούς συμπολίτες μας, λόγω της οικονομικής κρίσης.
Η Greenpeace καλεί την ΕΕ να σώσει τις θάλασσές μας, αναλαμβάνοντας τις εξής πολιτικές πρωτοβουλίες:
  • Τερματισμός της υπεραλίευσης με μείωση του μεγέθους του αλιευτικού στόλου και απαγόρευση καταστροφικών και πολυδάπανων αλιευτικών μεθόδων (μηχανότρατες)
  • Υποστήριξη δικτύου θαλάσσιων καταφυγίων, όπου θα απαγορεύεται η αλιεία­ και όπου τα ψάρια θα μπορούν να αναπαραχθούν με ασφάλεια, ανανεώνοντας τις περιοχές αλιείας.
  • Πλήρης υιοθέτηση των επιστημονικών συστάσεων για βιώσιμη αλιεία.
  • Διαφάνεια στις αποφάσεις και τις επιδοτήσεις της Κοινής Αλιευτικής Πολιτικής της ΕΕ, ώστε να σταματήσουν οι φόροι να χρησιμοποιούνται για την επιδότηση της λεηλασίας των ωκεανών μας.


Δείτε την έκθεση της Greenpeace εδώ:


Ένας φιλόδοξος στόχος που δε θα επιτευχθεί ποτέ, αν δε μειωθεί ο υπεράριθμος, αλιευτικός στόλος που νεκρώνει τις ευρωπαϊκές θάλασσες και οδηγεί τους παράκτιους αλιείς μικρής κλίμακας στην ανεργία.

ΥΠΕΡΑΛΙΕΥΣΗ

Yπεραλίευση

Η Ευρώπη οφείλει να ξαναδώσει ζωή στις θάλασσες

έκθεση - 13 Ιουλίου, 2011
Στις θάλασσές μας υπάρχουν περισσότερα φυτά και ζώα απ’ ότι σε όλα τα άλλα φυσικά οικοσυστήματα μαζί. Όλη αυτή η ζωή στους απέραντους ωκεανούς μας όμως αδειάζει εξαιτίας της υπεραλίευσης.
Οι αλιευτικοί στόλοι της Ευρώπης έχουν προκαλέσει καταστροφή από την Αρκτική έως τον Νότιο Ειρηνικό και πολύ περισσότερο στα ευρωπαϊκά ύδατα. Ψαρεύουν περισσότερο από σχεδόν οποιονδήποτε άλλον στον κόσμο. Και ενώ τα ψάρια τελειώνουν και οι ωκεανοί παλεύουν να προσαρμοστούν στις επιπτώσεις των κλιματικών αλλαγών, η καταστροφική δύναμη των αλιευτικών στόλων αυξάνεται.

Οι κυβερνήσεις πρέπει να δράσουν πριν να είναι πολύ αργά. Οι νόμοι που ισχύουν για την αλιεία στην Ευρωπαϊκή Ένωση (ΕΕ) πρέπει να αλλάξουν. Τα καλά νέα είναι ότι αυτοί οι νόμοι, γνωστοί και ως Κοινή Αλιευτική Πολιτική (ΚΑΠ), είναι προς αναθεώρηση.
Για περισσότερες πληροφορίες κατεβάστε και διαβαστε την έκθεση της Greenpeace:

φάλαινα στη θάλασσα…

http://www.greenpeace.org/greece/el/news/2011/august/falaina_ston_korinthiako/

 

Άμα τυχόν δείτε μια φάλαινα στη θάλασσα…

 11 Αυγούστου, 2011

Ναι λοιπόν, υπάρχουν φάλαινες στη Μεσόγειο. Ναι, υπάρχουν φάλαινες και σε ελληνικά νερά. Κάποιες είναι περαστικές, κάποιες ζουν και αναπαράγονται στα νερά μας. Μέσα στα τελευταία 10 χρόνια αρχίσαμε να έχουμε, πιο συστηματικά, στοιχεία γι' αυτές.

Τα κητώδη είναι, όλα, αυστηρά προστατευόμενα ζώα από την ελληνική και ευρωπαϊκή νομοθεσία και χρειάζονται τον σεβασμό μας. Ενώ όλοι όμως γνωρίζουμε ότι εκατοντάδες φάλαινες πέφτουν θύματα της φαλαινοθηρίας, δείχνουμε να ξεχνάμε ότι χιλιάδες φάλαινες και δελφίνια βρίσκουν, κάθε χρόνο, το θάνατο από προπέλες, συγκρούσεις με πλοία, δίχτυα κ.ο.κ.
Με αφορμή τις αναφορές σε φάλαινα που κολυμπά στα νερά του Κορινθιακού, ας επισημάνουμε ότι το χειρότερο για μια φάλαινα, σε μια κλειστή θάλασσα είναι: ο θόρυβος, τα σκάφη και ο συνωστισμός. Το καλύτερο: η απαραίτητη ηρεμία για να βρει και πάλι το δρόμο της προς το ανοικτό πέλαγος.
Άμα, λοιπόν, συναντήσουμε κάποια φάλαινα στη θάλασσα:
  • Ποτέ δε μπαίνουμε στην πορεία της.
  • Δεν την πλησιάζουμε (σε απόσταση μικρότερη από 200 μέτρα).
  • Χαμηλώνουμε ταχύτητα (κάτω από 3 κόμβους).
  • Ενημερώνουμε αποκλειστικά και μόνο το λιμεναρχείο (και όχι όλη τη γειτονιά και τους φίλους μας, ώστε σε μια ώρα η φαλαινίτσα να βρεθεί περικυκλωμένη από βαρκούλες και βαρκάκια).
Ο πανικός που δημιουργεί ο συνωστισμός και ο θόρυβος, μπορεί να οδηγήσει ένα τέτοιο, σπάνιο και πανέμορφο, ζώο μέχρι και στον εκβρασμό, αλλά και στο θάνατο.
Γι΄αυτό άμα τυχόν δείτε φάλαινα στη θάλασσα … αφήστε την στην ησυχία της (και κάντε την με -πραγματικά- ελαφρά πηδηματάκια). Είναι το καλύτερο που έχετε να κάνετε.
 

το πρόβλημα στην αλιεία

Το 65% των ειδών υπεραλιεύεται στην Ελλάδα, 15.000 τόννοι ξαναπετιούνται στην θάλασσα γιατί δεν πιάνουν ικανοποιητική τιμή στην αγορά!!!

 

http://www.greenpeace.org/greece/el/blog/blog_antzela_lazou/blog/36337/

Συμφωνήσαμε ότι ...διαφωνούμε!

Blogpost από Άντζελα Λάζου - 12 Αυγούστου, 2011 

Πρώτη μέρα στη Νάξο σήμερα, η οποία φιλοξενεί το μεγαλύτερο στόλο μέσης αλιείας (μηχανότρατες) στις Κυκλάδες. Ήταν μια πολύ καλή ευκαιρία λοιπόν να τους πλησιάσουμε εμείς οι ίδιοι και να τους παραθέσουμε τις προτάσεις μας, ακόμη κι αν δε συμφωνούν - προλαμβάνοντας παρόμοια περιστατικά όπως αυτό της Πάρου με τον Βιντζοτρατά.
Τους βρήκαμε λοιπόν σε ένα ουζερί στο λιμάνι, καθίσαμε στο διπλανό τραπέζι, παραγγείλαμε ελληνικό καφέ και περιμέναμε την κατάλληλη στιγμή για να τους μιλήσουμε. Παράκτιοι και μηχανοτρατάρηδες καθόντουσαν στο ίδιο τραπέζι, γεγονός που έκανε τη δυναμική της συζήτησης πιο ενδιαφέρουσα.
Ξεκίνησα να μιλάω με έναν παράκτιο και κάποια στιγμή που του  ανέφερα ότι είμαστε από την Greenpeace οι μηχανοτρατάρηδες αντέδρασαν αμέσως λέγοντας μεταξύ σοβαρού κα αστείου ότι «με το διαφημιστικό που βγάλαμε προσπαθούμε να τους καταστρέψουμε».
Τους εξηγήσαμε για ποιο λόγο βρισκόμαστε στις Κυκλάδες και συζητήσαμε για την ανάγκη  που προκύπτει για δημιουργία θαλάσσιων καταφυγίων, λόγω της μείωσης των ψαριών από την υπεραλίευση. Είναι μια αλήθεια που στην πραγματικότητα και οι ίδιοι γνωρίζουν πολύ καλά. Αν θέλουν όμως να σωθούν θα πρέπει να παρθούν μέτρα.
Ακολούθησαν δύο ώρες συζήτησης όπου φυσικά συμφωνήσαμε... ότι διαφωνούμε. Ακούσαμε απόψεις του τύπου: δεν κάνουν ζημιά, δεν καταστρέφουν το βυθό , με τα ψάρια που ρίχνουν στη θάλασσα ταΐζουν τα ψάρια και τους γλάρους (!) ….
Το σημαντικότερο όλων είναι ότι πιστεύουμε αυτό που κάνουμε, τόσο ώστε να πάμε στη δική τους έδρα και να τους εξηγήσουμε πόσο σημαντική για το δικό τους μέλλον  είναι να η δημιουργία θαλάσσια καταφύγια . Κι ας διαφώνησαν μαζί μας! Σε κάποιες ανύποπτες στιγμές όμως, που είχαν πέσει οι άμυνες, παραδέχτηκαν ότι κάνουν ζημιά. Κι αυτό μας δίνει ελπίδα!
Τέλος η έκθεση φωτογραφίας δυστυχώς δεν πραγματοποιήθηκε τις προηγούμενες μέρες λόγω των ισχυρών ανέμων. Ελπίζουμε σήμερα ο καιρός να είναι με το μέρος μας!
Η Άντζελα Λάζου είναι υπεύθυνη της εκστρατείας της Greenpeace για την προστασία των θαλασσών. Η Άντζελα, μαζί την υπόλοιπη ομάδα της Greenpeace, ταξιδεύουν τώρα στις Κυκλάδες. Συναντούν και μιλούν με τους ντόπιους, παράκτιους, ψαράδες, αλλά και πολύ άλλο κόσμο, με στόχο τη δημιουργία μιας δυνατής συμμαχίας που θα διεκδικήσει την προστασία της θάλασσας, των ψαριών και της ζωής μας!
 

WWF πως να κάνετε οικονομία

Παρασκευή 12 Αυγούστου 2011

«Η εγκατάσταση φωτοβολταϊκών στοιχείων στην επαρχία πρόκειται να οδηγήσει σε μεγάλη επιχειρηματική ανάπτυξη

Ινδία | Ηλιακή ενέργεια παντού

Δημοσιευτηκε απο καλα νεα στις July 30th, 2011. στην κατηγορια Περιβάλλον

Στην πόλη Νάδα στην Ινδία έφτασε πλέον ο ηλεκτρισμός! Όμως αυτό δεν έγινε εξαιτίας νέων πυλώνων μεταφοράς ηλεκτρικής ενέργειας, αλλά χάρις στα φωτοβολταϊκά πάνελ. Η νέα μόδα στην Ινδία δεν είναι τα πυρηνικά, αλλά η ηλιακή ενέργεια.
Στην Ινδία, την αχανή χώρα των 1.2 δισεκατομμυρίων κατοίκων, το 40% του πληθυσμού, δηλαδή περίπου 300 εκατομμύρια δεν διαθέτουν καθόλου ηλεκτρισμό στα σπίτια τους. Ενώ 30 εκατομμύρια αγροτικές αντλίες λειτουργούν με πετρέλαιο.
«Υπάρχει μια τεράστια αγορά, και απίστευτες δυνατότητες», δήλωσε ο Σαντός Καμάθ, διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας KPMG, και συνέχισε τις δηλώσεις του λέγοντας «Η εγκατάσταση φωτοβολταϊκών στοιχείων στην επαρχία πρόκειται να οδηγήσει σε μεγάλη επιχειρηματική ανάπτυξη, μεγαλύτερη από την ηλεκτρικά εξαρτώμενη».

«Πράσινο Νησί- Αϊ Στρατής»

Υπογράφηκε η σύμβαση για την υλοποίηση του έργου «Πράσινο Νησί- Αϊ Στρατής»

Δημοσιευτηκε απο καλα νεα στις August 5th, 2011. στην κατηγορια Περιβάλλον

Ο Άγιος Ευστράτιος ή Αϊ Στρατής είναι ένα απομονωμένο νησί στο βόρειο αιγαίο κοντά στη Λήμνο. Το σχετικά άγνωστο μέχρι πρόσφατα αυτό νησάκι απέκτησε πρόσφατα ιδιαίτερη σημασία καθώς υπεγράφη προγραμματική σύμβαση για την υλοποίηση του έργου «Πράσινο Νησί- Αϊ Στρατής». Το έργο αυτό καθιστά το νησί, το πρώτο σε όλη την Ελλάδα στο οποίο η ηλεκτρική ενέργεια θα παράγεται αποκλειστικά από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας.
Το έργο αυτό, έχει κυρίως ερευνητικό χαρακτήρα και αποσκοπεί στο συνδυασμό ενεργειακής αυτάρκειας και αυτονομίας. Ακόμα συνδυάζει την περιβαλλοντική προστασία με την ερευνητική δραστηριότητα και τεχνολογική ανάπτυξη σε Μη Διασυνδεδεμένα Νησιά.

ηλεκτρικά αυτοκίνητα

Βρετανία | Αυτοκινητόδρομος με σταθμούς δωρεάν ανεφοδιασμού ηλεκτρικών αυτοκινήτων

Δημοσιευτηκε απο καλα νεα στις August 10th, 2011. στην κατηγορια Περιβάλλον




Ο πρώτος εθνικός αυτοκινητόδρομος με σημεία ανεφοδιασμού για ηλεκτρικά αυτοκίνητα δόθηκε στην κυκλοφορία σήμερα στην Βρετανία.
Δωρεάν για χρήση από τον καθένα, οι ηλιακά φορτιζόμενοι σταθμοί αριθμούν ήδη τους 12, με άλλους 17 να είναι έτοιμοι για χρήση μέχρι το τέλος του Σεπτεμβρίου.
Με αυτή την κίνηση, καθίσταται πρακτικά δυνατή η μετακίνηση με ηλεκτρικά αυτοκίνητα σε ολόκληρη την επικράτεια της Βρετανίας. Η απόσταση άλλωστε, με την έννοια μη επαρκών σταθμών τροφοδοσίας, ήταν αυτή που αποτελούσε τον ανασταλτικότερο παράγοντα αγοράς κάποιου ηλεκτρικού αυτοκινήτου.

Η εταιρεία που ανέλαβε το έργο ονομάζεται Ecotricity και υπεύθυνοι της δηλώνουν ιδιαίτερα ενθουσιασμένοι, μιας και πλέον τέτοιοι σταθμοί δημιουργήθηκαν και πέραν της πόλης του Λονδίνου και μάλιστα σε σημεία που όντως είναι αναγκαία. Κάτι που άλλωστε έχει καταδείξει και μία σχετική έρευνα, ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα χρήζουν συχνότερου ανεφοδιασμού σε διαδρομές μεταξύ πόλεων, παρά μέσα στις ίδιες τις πόλεις.
Κάθε σταθμός θα χρησιμοποιεί καθαρή ενέργεια σε ποσοστό 100%, η οποία θα παράγεται από τα αιολικά και ηλιακά πάρκα που διαθέτει η ίδια εταιρεία σε ολόκληρη την Μεγάλη Βρετανία.
Τα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα θα μπορούν να φορτίζουν σε ταχεία φόρτιση μόλις 30 λεπτών, ενώ η βέλτιστη φόρτιση θα χρειάζεται περίπου 2 ώρες, ανάλογα και με τα τεχνικά χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου.
Μέσα σε 18 μήνες όλοι οι αυτοκινητόδρομοι Welcome Break θα εξοπλιστούν με τέτοιους σταθμούς.
Οι οδηγοί ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων και μηχανών θα είναι σε θέση, δηλαδή, να φορτίζουν εντελώς δωρεάν τα οχήματά τους και να ταξιδεύουν με μηδενικούς ρύπους σε ολόκληρη τη χώρα.
http://www.newsbeast.gr

σύστημα παραγωγής βιοκαύσιμων

http://www.neatv.gr/index.php?option=com_content&view=article&id=28648:2011-06-11-07-08-56&catid=20:2010-03-23-18-34-12&Itemid=101

 

Βιοκαύσιμα από τηγανόλαδο!

Σάββατο, 11 Ιούνιος 2011 08:53 Προσοχή: ανοίγει σε νέο παράθυρο. PDFΕκτύπωσηE-mail

Ξενοδοχεία, πολυκατοικίες, τεχνικές εταιρείες, μπορούν να παράγουν τα δικά τους καύσιμα εύκολα, φθηνά και οικολογικά από τηγανόλαδο!
Το βιοντίζελ είναι βιοδιασπώμενο, μη τοξικό και καθαρότερο σε εκπομπές καυσαερίων ακόμη και από τη βενζίνη, ενώ ταυτόχρονα σημαντικός θετικός παράγοντας είναι η εξοικονόμηση χρημάτων.
Η εταιρεία Τechzone με υποκατάστημα στο Ρέθυμνο, με υπεύθυνο τον ρεθυμνιώτη Γιώργο Ψωμά, είναι αποκλειστικός αντιπρόσωπος της Greenfuels που προσφέρει το πλέον σύγχρονο σύστημα της αγοράς που δίνει τη δυνατότητα να παράγει κάποιος μόνος του οικολογικό καύσιμο για αυτοκίνητα, πετρελαιοκινητήρες, μοτέρ για πισίνες κ.ά.
Αξίζει να σημειώσουμε ότι η εταιρεία Τechzone δραστηριοποιείται στο χώρο της υψηλής τεχνολογίας από το 1993, αντιπροσωπεύοντας αποκλειστικά στην Ελλάδα τα προϊόντα 12 διεθνών εταιρειών με δύο υποκαταστήματα και ένα δίκτυο 170 μεταπωλητών σε όλη τη χώρα. Τώρα, εδώ και λίγες ημέρες φέρνει τα αυτόματα μηχανήματα παρασκευής βιοντίζελ που κατασκευάζει η αγγλική εταιρεία Greenfuels.

Η διαδικασία είναι κάτι παραπάνω από απλή. Βάζετε στο σύστημα το τηγανόλαδο, προσθέτετε μεθανόλη και καυστική σόδα και μέσα σε ένα 24ωρο το σύστημα παράγει  βιοντίζελ εύκολα και αυτόματα. Η διαδικασία είναι και μια απάντηση στην οικονομική κρίση, όπως μας είπε ο κ. Ψωμάς, αφού όποιος επιλέξει να παράγει μόνος του καύσιμα σταματά να ασχολείται και να αγχώνεται με τις συνεχείς αυξήσεις του πετρελαίου.
Είναι ώρα και για τους πολίτες της χώρας μας να ακολουθήσουν το παράδειγμα χιλιάδων καταναλωτών σε όλη την Ευρώπη, παράγοντας οικολογικά και φθηνά καύσιμα. Το “σπιτικό” πετρέλαιο μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε λέβητες αλλά και πετρελαιοκίνητα οχήματα, καθώς δεν διαφέρει σε τίποτε από το συμβατικό ντίζελ, παρά μόνο στην τιμή: 0,22 ευρώ στο σπίτι!

Το σύστημα παραγωγής βιοκαύσιμων


Η βρετανική εταιρεία Greenfuels (www.greenfuels.co.uk) κατασκεύασε την αυτόματη μηχανή παραγωγής βιοκαυσίμων με την ονομασία fluel-pod. To fluel-pod μπορεί να παράγει έως 100 λίτρα καυσίμου την ημέρα, ενώ το μοντέλο fluel-pod2 έως 50 λίτρα την ημέρα.

Η διαδικασία  είναι η εξής: Γεμίζουμε τη δεξαμενή με 100 λίτρα χρησιμοποιημένων ελαίων και λιπών, 16 λίτρα μεθανόλη  και μερικά γραμμάρια καυστικής σόδας, που λειτουργεί ως καταλύτης. Αφήνουμε το μίγμα να ζυμωθεί για ένα 24ωρο και στο τέλος της διαδικασίας παράγεται βιοκαύσιμο. Το fluel-pod2 μάλιστα διαθέτει και μάνικα για να μπορεί ο χρήστης να γεμίσει απευθείας το ρεζερβουάρ του αυτοκινήτου του. Κοστίζει περίπου 4.500 ευρώ, έτσι η απόσβεση γίνεται σχετικά γρήγορα.

Όταν, δε, μιλάμε για συλλογική δράση, αγορά του συστήματος δηλαδή από ενοίκους πολυκατοικίας για παράδειγμα, τότε το κόστος μοιράζεται, άρα η επιβάρυνση είναι πολύ μικρότερη για τον καθένα.

Σε ό,τι αφορά το κόστος παραγωγής του καυσίμου, κυμαίνεται από 22 έως 25 λεπτά του ευρώ για κάθε λίτρο, με βάση το κόστος της μεθανόλης και το μέσο κόστος αγοράς των τηγανελαίων.

Όπως σημειώνει ο κ. Ψωμάς, σε αντίθεση με άλλα συστήματα που κυκλοφορούν στην αγορά, το fluel-pod είναι εύκολο στη χρήση και όχι χρονοβόρο, αφού αποτελείται από μια μόνο συσκευή χωρίς πολλά εξαρτήματα, δεν αποτελεί πολύπλοκη ενασχόληση από τον χειριστή, ο χειριστής επίσης δεν έρχεται σε επαφή με χημικά και δε χρειάζονται μεταγγίσεις σε βυτία φίλτρανσης, είναι υψηλής ποιότητας και από την εταιρεία που είναι ο μεγαλύτερος κατασκευαστής συστημάτων βιοντίζελ παγκοσμίως με εργοστάσια στην Αγγλία και την Αμερική.

Η συσκευή παραγωγής δεν πιάνει πολύ χώρο και μπορεί να τοποθετηθεί σε υπόγειο ή σε αυλή σπιτιού, ενώ για την παραγωγή για ιδία χρήση δεν χρειάζεται κάποια άδεια.

Η τεχνολογία μετατροπής των τηγανελαίων σε βιοκαύσιμα αναπτύσσεται με ταχείς ρυθμούς σε ερευνητικά ινστιτούτα σε όλη την Ευρώπη - μεταξύ αυτών και στο ελληνικό Εθνικό Ίδρυμα Έρευνας και Τεχνολογικής Ανάπτυξης σε συνεργασία με το ΑΠΘ. Η ερευνητική ομάδα της Θεσσαλονίκης χρησιμοποιεί την τεχνική της υδρογόνωσης για να παραγάγει βιοκαύσιμο 2ης γενιάς από τα τηγανέλαια που συγκεντρώνονται από 23 εστιατόρια της πόλης. Με την υδρογόνωση δεσμεύονται οι οξυγονούχες ενώσεις, με τελικό αποτέλεσμα το καύσιμο να μην έχει ημερομηνία λήξης (όπως στην περίπτωση της Green fuels που το καύσιμο πρέπει να καταναλωθεί σε ένα μήνα).

Μέχρι στιγμής έχει παραχθεί ένας τόνος καυσίμου και το 2012 αναμένεται να χρησιμοποιηθεί για την πιλοτική κίνηση ενός απορριμματοφόρου του δήμου Θεσσαλονίκης.

goodnet.gr

Η ελληνική Formula που καίει… τηγανόλαδο


http://www.zougla.gr/page.ashx?pid=2&aid=219700&cid=12


Η ελληνική Formula που καίει… τηγανόλαδο

Πρώτη καταχώρηση: Σάββατο, 11 Δεκεμβρίου 2010, 17:25
Βασίλης Γ. Σαρημπαλίδης
Η Formula 1 είναι παγκοσμίως γνωστή και τη γνωρίζουν ακόμα και οι… πέτρες. Ωστόσο, εκτός από το δημοφιλές αυτό πρωτάθλημα του μηχανοκίνητου αθλητισμού, υπάρχουν και άλλοι θεσμοί, με συμμετοχή από μονοθέσια, που είναι και αυτά πολύ γρήγορα. Αυτή τη στιγμή, στην Ελλάδα, δεν διεξάγεται τέτοιου είδους πρωτάθλημα, κάτι που γινόταν πριν από μερικά χρόνια. Τότε, υπήρχε το πανελλήνιο πρωτάθλημα Formula 3, αλλά, επειδή το κόστος ήταν απαγορευμένο για τους περισσότερους οδηγούς, ο θεσμός σταμάτησε.

Από την Κεφαλονιά Θέλοντας να πάει κόντρα στο κατεστημένο, ο Σταύρος Τραυλός και ο ξάδερφός του από τη Κεφαλονιά αποφάσισαν να κατασκευάσουν τη δική τους Formula. Όχι όμως μία συνηθισμένη, αλλά μία προσιτή Formula που έχει τη δυνατότητα να «καίει», αντί για βενζίνη, bio-diesel αλλά και… τηγανόλαδο. Όσο και εάν ακούγεται περίεργο, με μία ειδική επεξεργασία το λάδι τηγανίσματος από τις πατάτες δύναται να μετατραπεί σε καύσιμο, μειώνοντας σημαντικά το κόστος αλλά και τις εκπομπές ρύπων CO2. Αν και η ιδέα ακούγεται ασύλληπτη ο Κεφαλονίτης δεν είχε καμία ανταπόκριση από το κράτος και απλώς, κατά δήλωσή του, του έκλεισαν την πόρτα, όταν θέλησε να το συζητήσει μαζί τους, προκειμένου να προωθήσει την ιδέα του. Από την πλευρά της η ΕΛΠΑ, που θεωρείται η αρχή του μηχανοκίνητου αθλητισμού στην Ελλάδα, μπορεί να τον... άκουσε, όμως έμεινε μέχρι εκεί, αφού ποτέ δεν είδαμε να προκηρύσσει κάποιο πρωτάθλημα με μονοθέσια που χρησιμοποιούν Bio-diesel.

Στη… ΖούγκλαΤην Πέμπτη 9 Δεκεμβρίου, στην εκπομπή Ζούγκλα στο ALTER, ο Σταύρος Τραυλός, μαζί με τη «πράσινη» Formula, βρέθηκε στο studio και εξήγησε στον Μάκη Τριανταφυλλόπουλο τις δυσκολίες αλλά και τις κλειστές πόρτες που συνάντησε μέχρι σήμερα.

Δείτε το video από την τηλεοπτική εκπομπή Ζούγκλα.

Τελευταία ενημέρωση: Σάββατο, 11 Δεκεμβρίου 2010, 21:32

τηγανόλαδο στα αερολάνα

Τετάρτη, 20 Ιουλίου 2011

Με τηγανόλαδο θα πετούν από φέτος αεροπλάνα της KLM!

H μεγάλη ολλανδική αεροπορική εταιρεία KLM ανακοίνωσε ότι θα χρησιμοποιήσει βιοκαύσιμο που παράγεται από τηγανόλαδο σε 200 εμπορικές πτήσεις ανάμεσα στο Παρίσι και το Άμστερνταμ, αρχής γενομένης από το Σεπτέμβριο.

«Θα χρησιμοποιούμε 50% συμβατική κηροζίνη και 50% βιοκαύσιμο που παράγεται από χρησιμοποιημένο μαγειρικό λάδι» δήλωσε στο Γαλλικό Πρακτορείο εκπρόσωπος της εταιρείας.

Τόνισε ότι η KLM είναι η πρώτη αεροπορική εταιρεία που αξιοποιεί αυτό το μείγμα σε εμπορικές πτήσεις. Βιοκαύσιμα δοκιμάζονται πάντως και από άλλες αερογραμμές.

Η χρήση του βιοκαυσίμου, το οποίο παράγεται από την αμερικανική Dynamic Fuels, δεν απαιτεί τροποποίηση των κινητήρων ή άλλων συστημάτων στα αεροπλάνα, διευκρίνισε η KLM. Επισήμανε ωστόσο ότι «οι τιμές των βιοκαυσίμων πρέπει να μειωθούν δραστικά και μόνιμα» προτού η εταιρεία αποφασίσει να χρησιμοποιεί «100% βιώσιμη ενέργεια».

Επιφυλάξεις

Τα χρησιμοποιημένα μαγειρικά λίπη είναι μια πηγή βιοκαυσίμων φιλική στο περιβάλλον. Ωστόσο, άλλα είδη καυσίμων από βιομάζα αντιμετωπίζονται με δυσπιστία από τις περιβαλλοντικές οργανώσεις, δεδομένου ότι απαιτούν μεγάλες καλλιεργήσιμες εκτάσεις και δεν είναι σαφές ότι μειώνουν τις εκπομπές.

Τα βιοκαύσιμα έχουν εξάλλου κατηγορηθεί για σημαντικές αυξήσεις στις τιμές των αγροτικών προϊόντων. Νέα έρευνα του Πολιτειακού Πανεπιστημίου της Άιοβα καταλήγει μάλιστα στο συμπέρασμα ότι οι αμερικανικές επιδοτήσεις για την παραγωγή βιοαιθανόλης, συνολικού ύψους 6 δισ. ευρώ, αύξησαν την τιμή του καλαμποκιού έως και 17% το 2011.

Κυριακή 7 Αυγούστου 2011

ποια είναι η αλήθεια για της μηχανότρατες;

Δεν καταστρέφουν τον βυθό οι μηχανότρατες

Θύματα άδικης στοχοποίησης από τις οικολογικές οργανώσεις ισχυρίζονται ότι έχουν πέσει οι επαγγελματίες ψαράδες. Οι αλιείς κατηγορούνται ότι τα εργαλεία των μηχανότρατων σύρονται στον βυθό καταστρέφοντας την υποθαλάσσια βλάστηση και τα σημεία αναπαραγωγής των ψαριών. Οι ίδιοι όμως ισχυρίζονται ότι ψαρεύουν σε βαθύτερα νερά από αυτά όπου παρατηρείται μείωση των αλιευμάτων.

σημείωση εκτός άρθρου: τα ψάρια δεν έχουν αγορασμένες μεζονέτες σε συγκεκριμένο σημείο - οι πλυθησμοί μετακινούνται.


Η μηχανότρατα, υποστηρίζουν οι πλοιοκτήτες μέσης αλιείας, δεν έχει κανενός είδους επαφή με την υποθαλάσσια βλάστηση, ιδιαίτερα με τα λιβάδια ποσειδωνίας. Τα είδη των φυκιών αυτών ευδοκιμούν σε βάθη μέχρι 30 μέτρα, ενώ η μηχανότρατα απαγορεύεται διά νόμου να εργαστεί σε βάθη μικρότερα των 50 μέτρων. Σε ό,τι αφορά τα σημεία αναπαραγωγής των ψαριών, επιστημονικές έρευνες έχουν δείξει ότι τέτοια είναι εκβολικά συστήματα, λιβάδια ποσειδωνίας και οικότοποι υψηλής προστασίας, στα οποία δεν επιτρέπεται να δραστηριοποιηθεί η μηχανότρατα
.
σημείωση εκτός άρθρου: όσες φορές έχουμε δει εικόνες καταστροφής από μηχανότρατες δεν ήταν από βυθό με φύκια - προφανώς τα φύκια γεμίζουν άσκοπα τα δίχτυα - αλλά από αμμώδες βυθό όπου παρασέρνονται τα πάντα. Αν τώρα όλες αυτές οι εικόνες είναι ψεύτικες...
Όσο για το τι επιτρέπεται και τι απαγορεύεται - μακάρι να τηρούνταν.

Όπως χαρακτηριστικά αναφέρεται σε ανακοίνωση της Πανελλήνιας Ένωσης Πλοιοκτητών Μέσης Αλιείας, “η αναφορά το τελευταίο χρονικό διάστημα σε δήθεν έρευνες ενός δήθεν ερευνητικού ιδρύματος, που στην ουσία είναι μια μη κυβερνητική περιβαλλοντική οργάνωση, ενισχύουν τον αποπροσανατολισμό της κοινής γνώμης σχετικά με την κατάσταση στη θάλασσα. Τα είδη που παρουσιάζονται ότι έχουν ουσιαστικό πρόβλημα υπεραλίευσης είναι είδη που στην πλειοψηφία τους δεν ψαρεύονται από τις μηχανότρατες. Αδίκως, όμως, το εργαλείο αυτό βρίσκεται κατά συρροή υπόλογο και κατηγορείται για κάθε μορφή υπεραλίευσης”.

σημείωση εκτός άρθρου: Έχει σημασία το ποιος κάνει τις έρευνες, ή το ποια είναι τα αποτελέσματα αυτών. ΄Το θέμα δεν είναι τοπικό μα παγκόσμιο. Δεν θέλει και πολύ μυαλό για να καταλάβει κανείς ότι αν βάλεις μια τεράστια απόχη και βγάλεις ότι πιαστεί σ' αυτήν θα έχεις και άχρηστα μέσα τα οποία απλά επιστρέφεις - νεκρά πια - στην θάλασσα. 
Κανένα είδος δεν υπάρχει ανεξάρτητα από το άλλο. Παρ' όλες τις έρευνες δεν  μπορούμε να γνωρίζουμε με βεβαιότητα τι ζημιά κάνουμε γι' αυτό ας είμαστε προσεκτικοί! 

Ο πρόεδρος της ΠΕΠΜΑ Δημήτρης Ταουλζής πιστεύει πως αυτοί που στοχοποιούν τον κλάδο τον οποίο εκπροσωπεί για την καταστροφή του παράκτιου θαλάσσιου περιβάλλοντος είναι, το λιγότερο, άσχετοι με το αντικείμενο και οι μελέτες τους αμφιβόλου εγκυρότητας: “Τα είδη στα οποία έχει παρατηρηθεί μείωση, όπως σαργοί, σκαθάρια και αστακοί, ζουν σε βραχώδεις βυθούς κοντά στις ακτές. Σε σημεία, δηλαδή, εκτός δράσης των μηχανότρατων, που ψαρεύουν στα ανοιχτά. Το πρόβλημα δημιουργείται από τους αναρίθμητους ερασιτέχνες αλιείς, για παράδειγμα τους ψαροντουφεκάδες, που δρουν μονίμως στο απυρόβλητο, αφού κανείς δεν ενδιαφέρεται να τους ελέγξει”, τόνισε ο Δημήτρης Ταουλζής.

σημείωση εκτός άρθρου: Στο απυρόβλητο δεν είναι κανείς και καλό θα ήταν να υπήρχε σωστός έλεγχος από το καλάμι του ερασιτέχνη μέχρι το πλοίο - εργοστάσιο. Βέβαια χρειάζονται ...πολλοί ερασιτέχνες για να γεμίσουν ένα δίχτυ ανεμότρατας έστω για μία φορά - ο κύριος Δημήτρης Ταουλζής θα μπορεί να μας πει το βάρος μιας ψαριάς...

Οι αλιείς ισχυρίζονται ότι παρότι έχουν εδώ και καιρό αποστείλει σε όλους τους έλληνες ευρωβουλευτές έγγραφα στα οποία καταγράφονται αναλυτικά οι θέσεις τους, δεν έχουν λάβει καμία απάντηση. “Ήμαστε ένας κλάδος που εκπροσωπεί 400 αλιευτικές επιχειρήσεις, οι οποίες τροφοδοτούν την αγορά με το 85% της πανελλήνιας παραγωγής. Παρ’ όλα αυτά κανείς δεν θέλει να γίνει γνωστή και η δική μας άποψη”, υπογράμμισε με παράπονο ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ένωσης Πλοιοκτητών Μέσης Αλιείας.

σημείωση εκτός άρθρου: Τα σχόλια που κάνω είναι καλοπροαίρετα  και προσπαθούν να συμβάλλουν στο πρόβλημα το οποίο είναι γενικότερο. Αφορά την καθαρότητα των υδάτων (και των ποταμών που τροφοδοτούν τον κόλπο αλλά και των ρεμάτων ), την κατάσταση των ακτών, την δυνατότητα αναπαραγωγής των αλιευμάτων αλλά και τον τρόπο λειτουργίας των αλιέων και το γενικό καθεστώς που επικρατεί. Καλό θα είναι να γίνει μια συνολική μελέτη από όλους τους αρμόδιους και να ληφθούν τα απαραίτητα μέτρα σε συνεργασία γιατί αυτή τη στιγμή ο καθένας ξεχωριστά εργάζεται για την καταστροφή των θαλασσών.

Με το  να κατηγορεί ο ένας τον άλλον δεν γίνεται τίποτε!

πηγή: εφημερίδα "Μακεδονία"

Παρασκευή 5 Αυγούστου 2011

ΑΡΜΑΓΕΔΩΝ ΓΕΝΕΤΙΚΗΣ

|

ΑΡΜΑΓΕΔΩΝ ΓΕΝΕΤΙΚΗΣ


ΑΡΜΑΓΕΔΩΝ ΓΕΝΕΤΙΚΗΣ
Σε αυτό το βίντεο αποτυπώνεται η μεγαλύτερη απειλή για την ανθρωπότητα του 21ου αιώνα. Στα σημεία που ο Άλεξ αναπτύσσει συγκεκριμένα θέματα, στην οθόνη εμφανίζονται και τα σχετικά άρθρα από BBC και άλλες "έγκυρες" πηγές που επιβεβαιώνουν ότι αυτά που λέει ΕΧΟΥΝ δημοσιευτεί. . Δυστυχώς ο εφιαλτης είναι πλέον οχι μόνο υπαρκτός, αλλά και ορατός.



Το βίντεο το πήραμε από το INFOWARRIOR FOR GREECE